lørdag den 24. juni 2017

At give sig selv stuearrest


Da klokken slog den 31/12-16, skulle min ferieønsker for sommeren 2017 ligge klar. Det stod mig frit for, at ønske som kun jeg ville. Jeg er ikke vanskelig, når det kommer til den slags - muligvis fordi jeg ikke har skolebørn eller en mand at koordinere med, så jeg flyttede mig straks fra de gængse ferieuger. En anden ting er, at jeg de sidste 15 år ikke rigtigt har haft ferie, altså sådan flere uger i streg. Jeg har været en dygtig dropout, studerende med studiejobs, ansat ved småsuspekte firmaer og vikar, siden jeg engang gik ud af folkeskolen. Så det der med at holde en 'ægte' sommerferie har aldrig rigtig været en mulighed. Før nu. Så jeg skrev mig gladeligt på 4 uger - to først på sommeren - og to sidst på sommeren, så må jeg da virkelig været dækket ind, tænkte jeg. Hvor skulle jeg dog bare når alt - og fremfor alt; slappe af. 
Jeg havde bare ikke lige forudset, hvordan 14 dage bare smuldrer mellem fingrene, når man ikke skal tænke på hverken job eller fornuft. Første uge er allerede gået, og jeg har hverken nået at slappe af helt ned i Nike-skoene, alt det praktisk jeg ønsker eller at se alle dem, som jeg egentlig gerne vil. Det så bare ud af så meget, da jeg kiggede i min kaldender. Dette skal selvfølgelig ikke ses som nogen form for klage, for jeg hygger mig efter bedste evne, og de fleste dage går også med den ene dovne aktivitet efter den anden. Måske, er det bare mine forventning, som har været en smule off. Jeg trods alt en magelig dovenlars  - med smag for sofatid, familiehygge og rødvin, og den slags kan jo hurtigt udfylde sådan 14 dage. 
Tror istedet, at jeg vil glæde mig over, ikke at skulle sige nej til meget, på grund af evigt aften- og weekendarbejde. Og så glæde mig over, at der med lidt held bliver tid til en hel dag, hvor jeg kan uddele stuearrest til mig selv, i denne omgang. 

 - K

Ingen kommentarer:

Send en kommentar