onsdag den 6. december 2017

Gløgghygge hos mor & far




Hvert eneste år er min forældre vært ved et hyggeligt lille julearrangement. Min far laver gløgg som ingen andre, mor bager håkonskager og alle vores kærester gør et forsøg på, at spise deres vægt i æbleskiver. Det er ren afslapning og fornøjelse. 
I år havde far lavet to slags gløgg - en i rød og en i hvid. Og selvom den hvide var lækker med granatæble og stjerneanis, stjal den røde mit hjerte. Jeg er og bliver en sucker for rødvin, og den krydrede varme slags er bestemt ikke dum. Der var en gang, hvor jeg selv ikke kunne forstille mig, at kunne nyde sådan en kop, hvor det nu er en af de jeg ser frem til. 
Det blev en festlig mandag aften, og selvom jeg ikke spiser æbleskiver var min mave fuldt til randen, da vi vendte næsen mod Aalborg. Jeg har åbenbart ingen stopknap, når det kommer til skumfiduser og julede drikkevare med procenter i. Vi fik sladret, grinet og fortalt røverhistorier til den store guldmedalje, for sådan går det hver gang vi ses. 
Jeg har været heldig med den flot. 

Næste juletradition var har i kikkerten er den store julefrokost hos vores fars familie. Et højdepunkt på året, som jeg har set frem til længe. 

Får I julet? Har I nogle dejlige julerier at se frem til? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar